Když je někdo známý, je v médiích zmiňován třeba i co chvíli. Píše se tu o něm kdeco, cokoliv, co veřejnost zajímá nebo co by ji zajímat mohlo. Známe to všichni, protože se s podobnými články o nejrůznějších celebritách setkáváme pomalu na každém kroku. Přičemž tu ale jde nejednou o svým způsobem začarovaný kruh – o někom se píše, protože je slavný, a slavný je pak proto, že se o něm píše.
A když to zabírá u známých osobností, není jediný důvod, proč by podobnou možnost nemohli využít i ti, kdo potřebují, aby se o nich vědělo z docela jiného důvodu. Ti, kdo nepotřebují být známí sami o sobě, ale kdo potřebují, aby se vědělo třeba o jejich podnikání, o tom, co tito nabízejí svým klientům nebo třeba i široké veřejnosti jako takové.
Podobní lidé sice nepřesvědčí redaktory, aby je rozmázli ve svých plátcích jako politiky nebo nějaké hvězdy stříbrného plátna a jim podobné, ale přesto se dá zařídit, aby se i o těchto psalo, a tím tito byli podpořeni ve svých aktivitách. Existují totiž i PR články, které jsou osobitou a skutečně účinnou formou reklamy. Reklamy, kterou si může dopřát kdekdo.
Pokud mají podobné články nějakou přednost, je touto skutečnost, že se jedná o reklamu, která se jako reklama netváří a proto neodpuzuje ty (mnohé) z nás, kdo už reklamu pro její vlezlost nemohou ani cítit. Jde o zdánlivě docela běžný redakční text, umístěný na nějakém webu, jenž velice akceptovatelným způsobem informuje či ovlivňuje své čtenáře. Přiměje je k tomu, k čemu je má přimět, a to aniž by někoho otrávil.
Pokud jsou pak podobné články kvalitně napsané, umístěné na kvalitních a relevantních webech a spojené i s linkbuildingem, dokážou sehrát v mnoha ohledech významnou úlohu. Mohou prospět každému, o kom by se mělo vědět, mohou zviditelnit lecjakou nabídku. A to je jak známo v dnešním světě důležité pro mnohé z našinců.